Polecamy:

Komunikat startowy

IV Turystyczna Impreza na Orientację "Kaszubiaczek"

III etap klasyfikacji Pucharu GDAKKa 2018

22 kwietnia 2018, Kartuzy

KOMUNIKAT STARTOWY

  1. Wstęp
  2. „Kaszubiaczek” jest aktualnym tytułem dziennej turystycznej imprezy na orientację, podczas której zadaniem uczestników będzie potwierdzenie w określonym limicie czasu obecności w punktach kontrolnych ustanowionych w pewnych określonych miejscach naszego globu. Zasady współzawodnictwa w imprezie i punktowania dokonań uczestników określa Regulamin imprezy oraz Regulamin Pucharu

  3. Organizator
  4. Stowarzyszenie „Wataha”
    przy współpracy z Akademickim Klubem Kadry GDAKK

  5. Zespół organizacyjny i budowa tras
    • Karol Wroński – TS
    • Cezary Marczak – TP

  6. Termin i miejsce imprezy
  7. Impreza odbędzie się 22 kwietnia 2018 roku w Kartuzach. Więcej informacji w zakładce dojazd.

  8. Harmonogram
    • 9:45 - otwarcie sekretariatu,
    • 10:00 - godzina 0 dla wszystkich tras,
    • 15:00 - zamknięcie mety.

  9. Kategorie startowe
  10. Uczestnicy mogą startować na jednej z dwóch tras (szacunkowe długości tras podane są w linii prostej pomiędzy punktami):

    Trasa dla początkujących (TP)

    klasyfikacja srebrna

    ~6 km

    Cezary Marczak

    Trasa, której pokonanie wymagać będzie podstawowych umiejętności nawigacyjnych, skierowana głównie do osób o niewielkim bądź żadnym doświadczeniu w  imprezach na orientację. Nie oznacza to bynajmniej, że będzie nudno. Nie będzie! Punkty kontrolne umieszczone w miejscach charakterystycznych, a czasami również łatwo dostępnych. Możliwe punkty stowarzyszone. Mapa niemodyfikowana, kolorowa 1 : 12 500.
    Dopuszczalne zespoły 1-5 osobowe.

    Trasa specjalna (TS)

    klasyfikacja srebrna
    klasyfikacja srebrna

    optymalny wariant ~7 km

    150+50 min

    Karol Wroński

    Trasa specjalna jest połączeniem tradycyjnej trasy na poziomie TU czyli średniozaawansowanym a chwilami zaawansowanym z koncepcją scorelaufu.

    Wszystkie punkty kontrolne będą miały przypisane wagi będące dowolnymi liczbami od 60 do 120. Nie będzie jednak wygrywał ten kto uzbiera najwięcej wag ale dla trasy będzie podana “suma trasy” czyli łączna liczba wag, którą należy uzbierać. W sumę punktów karnych będzie wliczana wartość bezwzględna różnicy między zebraną sumą wag a “sumą trasy”. Oznacza to, że nie należy zebrać ani za mało ani za dużo PK a do tego trzeba tak wybrać wariant aby odchył był najmniejszy. Wagi zwyczajowo będą w pewnym stopniu zależne od poziomu trudności i odległości punktu od innych.

    Dla trasy będzie istniał co najmniej jeden wariant przejścia z wynikiem zerowym, czyli wpasowania się dokładnie w “sumę trasy”. Może on jednak być dość trudny do obmyślenia i uzyskania. Na mapie podana będzie przybliżona długość jednego z wariantów optymalnych liczona w liniach prostych. Liczba punktów kontrolnych w tym wariancie będzie do samodzielnego ustalenia. Zachęcamy do zabrania kalkulatora na trasę ;)

    Pozostałe punkty karne będą przyznawane zgodnie z tradycyjnym regulaminem czyli na przykład: 25 za PS, 10 za zły opis lub zmianę itp. ale oczywiście nie będzie obowiązywało 90 za BPK. Lopki ani punkty nienaniesione na mapę nie będą stosowane.

    Opóźnienia ponad limit podstawowy ale zawarte w limicie spóźnień będą karane po 1 punkcie a po jego przekroczeniu po 10 punktów.

    Dla rozjaśnienia przykład: Niech suma trasy = 1500, limit czasu 240+60. Jeśli zawodnik zebrał sumę wag 1570, miał dwa PS i czas 275 to dostaje: 70 za nadmiar wag, 50 za PSy i 35 za czas a więc razem 155. Jeśli inny zawodnik zebrał 1410 wag, miał czas 245 i jedną poprawkę potwierdzenia to dostaje: 90 za niedomiar wag, 10 za zmianę i 5 za czas czyli razem 105. Jak widać w tych zasadach drugi zawodnik będzie lepszy a więc większa suma wag nie musi oznaczać lepszego wyniku.

    Mapa kolorowa, częściowo modyfikowana. Dopuszczalne zespoły 1-3 osobowe.

    Uwaga: na trasie mogą znajdować się punkty z innej imprezy – wszelkie inne lampiony (niż nasze klubowe) będą uznawane za punkty mylne; przykładowy lampion będzie wisiał na starcie.

  11. Zgłoszenia
  12. Do czwartku 19 kwietnia chęć uczestnictwa w imprezie będzie można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie. Formularz ruszy najpóźniej 14 kwietnia.

    W dniu imprezy 22 kwietnia, w godzinach otwarcia sekretariatu, również przyjmowane będą zapisy, jednak w takim przypadku nie możemy zagwarantować pełnych świadczeń, dlatego też zachęcamy do korzystania z formularza.

    Minuty startowe zostaną rozlosowane najpóźniej 20 kwietnia.

  13. Opłata wpisowa
  14. Wysokość opłaty wpisowej wynosi 15 zł. Opłatę należy wykonać do 19 kwietnia na konto (wpłata musi być zaksięgowana do 9:00 20 kwietnia):

    • Stowarzyszenie Wataha
    • adres siedziby: ul. Jara 7, 84-240 Reda
    • 19 2530 0008 2049 1005 2486 0001
    • Tytuł: AKK GDAKK, trasa, nazwisko, imię

    Dla osób zapisujących się w dniu imprezy opłata ulega podwyższeniu do 20 zł (opłaty dokonuje się w sekretariacie).

    Dla osób do 18 roku życia oraz kursantów aktualnej edycji kursu OT opłata wynosi 10 zł przelewem i 15 zł w dniu imprezy.

    Nie ma możliwości zwrotu wpisowego.

  15. Świadczenia startowe
    • komplet map i materiałów (dla każdego członka drużyny),
    • karta startowa do potwierdzeń obecności na punktach kontrolnych (jedna na zespół),
    • coś słodkiego i herbata/kawa (dostępne na mecie),
    • możliwość potwierdzenie punktów za uczestnictwo w książeczce OInO PTTK (2 pkt.), możliwość zakupienie książeczki OInO.

  16. Obowiązkowe wyposażenie każdego uczestnika
    • kompas,
    • długopis (lub inny przybór do pisania zostawiający trudno ścieralny ślad na papierze),
    • element odblaskowy na odzieży lub plecaku,
    • sprawny i naładowany telefon.

  17. Postanowienia końcowe
    • w przypadku naprawdę, ale tak naprawdę złej pogody (np. cyklon) impreza zostanie przełożona na inny termin, o czym poinformujemy najpóźniej dzień przed imprezą; standardowy deszcz i śnieg oczywiście nie wchodzą w rachubę ;)
    • zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują wyłącznie na własna odpowiedzialność,
    • osoby niepełnoletnie w wieku 14 - 17 lat mogą uczestniczyć w imprezie tylko pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych,
    • Osoby niepełnoletnie w wieku poniżej 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób pełnoletnich, pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych oraz przez osobę, która podczas imprezy sprawować będzie opiekę i ponosić odpowiedzialność za niepełnoletniego uczestnika,
    • za szkody wyrządzone przez uczestników zarówno wobec uczestników imprezy, jak i osób trzecich Organizator nie odpowiada,
    • Organizator zastrzega sobie prawo do ostateczna interpretacji regulaminu oraz, w przypadku dużej liczby uczestników, również modyfikacji regulaminu oraz niniejszych postanowień.

All rights reserved dimitriii@o2.pl